سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

  تأثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در شعب بانک های غرب گیلان

قسمتی از متن پایان نامه :

–          مطالعات بهات (Bhatt)

بر اساس مطالعات انجام شده توسط دکتر بهات (استاد دانشگاه مریلند آمریکا)، گرچه تخصص در سطوح فردی متفاوت از دانش سازمانی می باشد لکن سازمان­ها نمی­توانند اهمیت کنترل دانش شخصی را نادیده بگیرند. چنان چه افراد مهارت­ها و دانش لازم را نداشته باشند در آن صورت تعاملات آن­ها در جهت ایجاد دانش سازمانی با ارزش غیر محتمل می باشد. از این رو، هدف مدیریت سازمان تشویق کارکنان به افزایش تعامل با افرادی می باشد که دارای تخصص­ها و مهارت­های مخصوص هستند تا از این رهگذر دانش پایه خویش را همواره بروز کنند. در شکل شماره­ی (1) راهبرد­های مدیریت انواع دانش توسط سازمان نشان داده شده می باشد که به صورت فرایندی شامل خلق، نگهداری، انتقال و کاربرد دانش برای انجام یک وظیفه مشخص شده می باشد:

غیرروزمره­وتعیین­نشده
 

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

                         شکل ‏2‑1: راهبردهای مدیریت دانش (بهات،2001)

 

  • راهبرد شماره (1)

در راهبرد شماره یک، چالش اصلی مدیریت، قدرت بخشیدن به کارکنان می باشد. از آنجایی که کارکنان با مسائل و معضلات روزمره مواجه هستند، درک صحیحی از مسائل و جایگاه­ها از طریق آموزش به دست می­آورند. با وجود این، درجه صلاحیت افراد بر اساس تجربه شغلی آن ها مشخص می­گردد. همچنین مدیریت بایستی راهنمایی­های گسترده­ای را در جهت بکارگیری کارکنان از نظرات­شان ارائه دهد.

  • راهبرد شماره (2)

هدف اصلی این راهبرد مدیریت کردن انگیزش و پرورش مهارت متحصصان می باشد. مدیریت نه تنها بایستی سطوح بالاتری از انتظارات متخصصان را ایجاد نماید، بلکه بایستی آنها را تحت تشویق و پاداش نیز قرار دهد. برقراری تعادل میان الزامات سازمان و خلاقیت های متخصصان امری حیاتی برای مدیریت محسوب می­گردد.

  • راهبرد شماره (3)

در این راهبرد بکارگیری تیم های خود سازمان یافته و تعاملات اجتماع که موجب تقویت و غنای دانش پایه سازمانی می­گردد، مورد توجه قرار می­گیرد. تاکید بر روی اطلاعات و تفسیرهای چندگانه علاوه بر ایجاد واقعیت­های جدید، موجی احیای تعهدات سازمان در جهت تکمیل مجدد مفاهیم دانش بنیان می­گردد. فرایند تفسیرهای چندگانه دانش بسیار مهم می باشد، زیرا به افراد اجازه می­دهد سیستم­های اعتقادیشان را در ارتباط با دیگران، شکل­دهی مجدد و اصلاح کنند. سازمان­ها در راستای بهبود تعاملات بین کارکنان می­توانند گونه­های وسیعی از دیدگاه­های متفاوت نظیر هم­اندیشی، تفکرات دیالکتیک (جدلی) و تجربیات مستمر را مورد بهره گیری قرار دهند.

  • راهبرد شماره (4)

در این راهبرد چالش عمده سازمان ها ، تدوین و کدگزاری قوانین و رویه­ها در یک قالب ساده می باشد برای اینکه کارکنان بتوانند به آسانی آن­ها را به دست آورده و درک کنند. چنان چه قوانین و رویه­ها به وضوح تدوین نشوند، همواره امکان برداشت­های شخصی متفاوتی از سوی کارکنان هست. هنگامی که قوانین و رویه­ها واضح باشند از ابهام موجود در درک و تفسیر آن­ها کاسته می­گردد. کدگزاری و استاندارد کردن وظایف و برنامه­ها، ابزارهایی معمول در جهت رفع این ابهام هستند ( رضاییان و همکاران،46،1388).

همچنین بهات (2002) استدلال می کند که توزیع دانش در سطوح محتلف سازمان منوط به وجود اعتماد می باشد (صلواتی،111،1389).

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف اصلی پژوهش:

–          سنجش سرمایه اجتماعی در شعب بانک­های غرب گیلان.

–          سنجش مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان.

–          سنجش تأثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان.

اهداف فرعی پژوهش:

–          سنجش تأثیر سرمایه ساختاری بر مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان.

–          سنجش تأثیر سرمایه شناختی بر مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان.

–          سنجش تأثیر سرمایه ارتباطی بر مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان